Cute Bow Tie Hearts Blinking Blue and Pink Pointer

2014. április 19., szombat

4. rész

     Alig hittem a szememnek: Iván állt az ajtóban, ő csengetett. Persze fogalmam sem volt, mit keres nálunk, de kit érdekelt, ha már ott volt. Közben leváltotta sulis cuccait: kék pólót viselt, farmert, egy fehér Converse cipőt, a kezében pedig gördeszka volt. Kíváncsi voltam, vajon mennyire tud deszkázni.
-Helló Vali. Van programod mára?-kérdezte Iván.
-Szia. Mi az, hogy Vali??? Maradjunk inkább a Valériánál. Amúgy meg nincs semmi konkrét programom. Miért?
-Gondoltam eljönnél velünk deszkázni...
-Pontosabban kikkel?-érdekelt, mert ha Sárlott is ott lesz, akkor inkább passzolom.
-Velem és Nándival. Ugye jössz?-nézett kutyaszemekkel.
-Persze, de van egy gond: fogalmam sincs, hogy költözéskor hová került a deszkám.-magyaráztam szomorúan.
-Semmi baj, nekem még van egy, kölcsön tudom adni neked. Készülj el, addig én is visszajövök a deszkával.
    Gyorsan elkészültem, utána pedig felhívtam anyum, hogy hová megyek és kikkel. Beszóltam Ádám szobájába is, hogy elmegyek.
-Várj csak, hová is mész pontosabban?-kérdezte meglepetten.
-Kimegyek Ivánnal és Nándival gördeszkázni, ugye nem fogsz hiányolni?-kérdeztem reménykedve, majd hozzátettem-Amúgy van pizza a hűtőbe, csak fel kell melegítsd, úgyhogy a kajával sem lesz gondod.
-Menj csak nyugodtan. Jó szórakozást, de ha Iván hibájából valami bajod lesz, akkor nem érdekel, hogy nem akart rosszat, behúzok neki egyet.-felelte.
-Oké. Ne félj, nem lesz baj. Na, mentem.
     Iván már várt rám, két gördeszkával a kezében és az egyiket nekem nyújtotta. Elvettem tőle a deszkát, s mellette sétáltam, míg a kijelölt helyhez nem értünk. Bevártuk Nándit is, utána pedig következhetett a móka. Egy darabig egyikünk sem esett, de azután a srácok kitalálták, hogy menjünk le egy lépcsőkorláton. 
    Először Nándi ment, s akkorát esett, hogy utána mindenét fájtatta. Másodiknak Iván ment, azzal a szöveggel, hogy ő majd megmutatja, hogyan kell. Az ő fellépése is balul sült el: kicsivel tovább bírta, de ő is nagyot borult, persze ezen is csak nevettünk. A végén én következtem, de mielőtt elkezdhettem volna, a fiúk ilyeneket mondtak nekem:
-Nem muszáj ki próbáld, ha nem merd. Te lány vagy, senki sem fog kigúnyolni.
    Hát igen, köszönöm nekik a biztatást. Elindultam, a pillanat olyan hosszúnak tűnt, mintha legalább tíz perc telt volna el és annyira fantasztikus volt, hogy azt lehetetlen megfogalmazni. Én voltam az egyedüli aki végigment a korlátom és még a befejezésem is csodásan sikerült. Pedig, így elgondolkodva három éve nem álltam deszkán és akkor is csak menni tudtam vele, nem sikerült egy trükk sem. A srácok ámulva néztek rám, én pedig meghajoltam.
-Köszönöm, köszönöm. Tudom, hogy csodálatos voltam, de becsukhatnátok a szátok-mondtam elámulva csodálkozásuk erősségén.
-Ez csodálatos volt Vali! Minden elismerésem a tiéd. Amiért ilyen ügyes voltál, veszek neked egy kólát-szólalt meg Iván, úgy tűnik, neki ezután mindig Vali leszek.
-Tényleg csodás voltál szöszi!-biztatott Nándor is.-Megyünk a mekibe?
-Felőlem-válaszoltunk egyszerre Ivánnal.
     Szóltam anyuéknak, hogy nem kell aggódniuk, későn érek haza, mert mekibe mentem. Elindultunk a fiúkkal, beültünk egy üres asztalhoz, s míg a kajára vártunk, röhögtünk, hogy tőlünk zengett az egész hely. Ettünk, ittunk (megkaptam Ivántól a kólát), röhögtünk. Mikor végeztünk a mekiben, még egy kicsit deszkáztunk (készítettünk pár képet), azután hazamentünk.
     Otthon ruhástól bedőltem az ágyba, s reggel arra ébredtem, hogy bevertem a kezem az Ivántól kapott deszkába. Rájöttem, hogy vissza kell majd adjam neki. A suliba készülődéshez még túl korán volt. Kinéztem az ablakon (amely Ivánék kertjébe néz), és meglepetten tapasztaltam, hogy Iván kint ül a deszkáján, s a füvet piszkálja. Úgy döntöttem, mégis felöltözök (igen olyan korán) és kimegyek hozzá. Odasétáltam a két kertet elválasztó kerítéshez, felkönyököltem rá és vártam, hogy a fiú észrevegyen. Pár perc múlva feltűnt neki, hogy nincs egyedül, de mikor látta, hogy csak én vagyok, elmosolyodott.
-Jó reggelt Vali! Hogy-hogy ilyen korán ébren vagy?-kérdezte.
-Szia! A deszkád a hibás, belé vertem a kezem-durcáskodtam.
     Nagyon jót nevetett ezen is, bár annyira nem volt vicces. Ekkor jutott eszembe, a párbeszédük Sárlottal. Még hétfőn meg akartam kérdezni tőle, hogy mit értett a lány ezen: "tudom jól, milyen helyzetben vagy", de sosem maradtunk csak négyszemközt, Nándi előtt pedig nem mertem. Amint ezen gondolkoztam, hirtelen kicsúszott belőlem a kérdés:
-Mit értett Sárlott azon, hogy jól tudja, milyen helyzetben vagy? Csak nincs valami nagy baj?
-Hát...igazából....
Iván

Nándi

Én

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése